.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جشنواره بهارنارنج ظرفيتي براي اشتغال

فرمانداربابل گفت: جشنواره بهارنارنج بابل بايد ظرفيتي براي افزايش اشتغال و درآمد شهرستان بابل باشد .

به گزارش خبرنگار شمال نیوز در بابل، محمد مهدوي فرماندار شهرستان بابل در ديدار با اعضاي دبيرخانه سومين جشنواره بهارنارنج شهربابل بيان داشت: برپايي جشنواره ها علاوه بر ايجاد شادي و نشاط در مردم ،بايستي توانمندي ها و ظرفيت هاي شهرستان بابل را نيز نشان دهد و موجب افزايش اشتغال ،سرمايه گذاري خصوصي در بخش توليد،افزايش درآمد شهرستان و جذب گردشگرشود.

وی استفاده از تمامي ظرفيت هاي فرهنگي شهرستان در برپايي اين جشنواره را خواستارشد و تاكيدكرد: جشنواره بهارنارنج بابل با توجه به قدمت اين شهرستان و تجربه برپايي در گذشته بايد بسيار منسجم و درخور اين شهرستان برگزار گردد.

مرمر فيروزپور عضو شوراي اسلامي شهربابل ودبيرسومين جشنواره بهارنارنج بابل نیزدراین نشست بیان داشت:سومين جشنواره عرق بهارنارنج هفته دوم ارديبهشت دربابل شهربهارنارنج برگزارمي گردد.

وی همچنین درادامه در سخناني به ارائه گزارش اقدامات انجام شده پرداخت و گفت: اين جشنواره در هفته دوم ارديبهشت 92 بمدت سه روز برگزارمي شودكه دركنارآن همايش يكروزه با حضور مديران ،كارشناسان و اساتيد ،دانشگاهها و آموزش وپرورش،ايستگاه نقاشي ،مسابقه شعر،عكس،نقاشي و...دهها برنامه جنبي ديگر برپا خواهدشد.

در ادامه فرامرز ابوالحسني رييس كميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي شهربابل بیان داشت: هدف از برپايي اين جشنواره زنده نگه داشتن آداب و رسوم و ارزش هاي تاريخي شهربابل است ودراين زمينه تلاش شوراي اسلامي شهرو شهرداري بابل برپايي جشنواره اي مناسب است واميدوارم با همكاري و همراهي همه ادارات اين مهم تحقق پيدا كند.

مهندس عسكري شهرداربابل نیزدراین نشست: ضمن تقدير تشكراز فرمانداربابل گفت: شهرداری بابل مفتخر است که آغازگر برگزاری رسم و آیین روح نواز جشنواره بهار نارنج در شمال کشور بوده و امسال نیز در اردیبهشت ماه شاهد برگزاری این جشنواره در بابل خواهیم بود.

وی با اشاره به وجه تسمیه بابل به نام شهر بهارنارنج که در سال 79 و با پیگیری شهردار وقت به تصویب رسید خاطر نشان کرد: تعداد بسیار زیاد درخت نارنج در پیاده رو ها و خیابان های این شهر تاریخی سبب شده که بویژه در فصل بهار فضا سرشار از عطر و شميم بهار نارنج باشد و شهروندان از عطر دل انگيز آن سرخوش و شادمان گردند.

شهردار بابل از این نعمت خدادادی بعنوان یک جاذبه گردشگری مهم شهر بابل یاد کرد و افزود: اين يك واقعيت است كه بسياري از هم وطنان كه به بابل سفر مي كنند در كنار بهره مندی از هوای پاک و جنگل های بکر براي بهره گيري از لطف استشمام رایحه مطبوع بهارنارنج به اين شهر مي آيند.

وی همچنین در خصوص جشنواره بهارنارنج بابل تشریح کرد: این جشنواره در اردیبهشت ماه سالجاری و با حمایت شورای محترم اسلامی شهر و NGO ها و فعالان حوزه های کودک ، کتاب، عرقیات گیاهی و بخشهای متنوع دیگر در پارک نوشیروانی بابل برگزار خواهد شد.
گفتنی است در اغلب بلوارها، خيابان ها و پارک هاي بابل درخت نارنج به عنوان درخت سنتي این شهر كاشته شده و همچنین تعدد باغهای نارنج این شهر منجر شده همزمان با فصل بهار و بویژه در فروردین و اردیبهشت ماه شمیم بهارنارنج خيابان ها را فرا گيرد و از اینرو بابل را به نام شهر بهار نارنج مي شناسند و سرشاري اين شهر از عطر بهار نارنج در روزهاي بهاري میمنت اين نام را دوچندان مي كند.
شايان ذكراست، در اين ديدار مهندس كبود معاون فرماندار، مهندس خداداد معاونت خدمات شهري شهرداري نيز حضورداشتند. /ف250


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.15 seconds.